Jump to content

Photo

Stratego team cup 30 Januari

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 maxroelofs

maxroelofs

Major

• Dutch Tournament Manager
  • 1,037 posts
  • Coat of arms
  • Platinum Marshal

Posted 16 January 2016 - 01:29 PM

Hallo allemaal!

De stratego team cup komt er weer aan! De stratego team cup is een van de jaarlijks terugkerende stratego evenementen. Dit is een toernooi waar de gezelligheid belangrijker is dan het resultaat, daarom zullen de partijen van die dag ook niet mee tellen voor de rating.

Opzet

Ieder team speelt met 4 spelers, de nummer 1 van elk team speelt tegen elkaar, de nummers 2 spelen tegen elkaar etcetera. Zo heeft iedereen meestal een tegenstander die bij zijn of haar niveau past.

De stratego team cup is een live evenement dat zal plaats vinden op 30 Januari, we missen alleen nog een ding:

Een stratego.com team!

We spelen met een team van 4 spelers, op dit moment bestaat het stratego.com team nog uit 3 spelers, en dus heb je de kans om bij ons in het team te komen!

De spelers die op dit moment in ons team spelen zijn: Symmetric, Kingtubby, Maxroelofs.

Ben je na dit berecht enthousiast geworden, en lijkt het je leuk om mee te doen, dan kun je hieronder reageren, of een privé bericht naar mij sturen. Lijkt het je leuk om mee te doen, maar heb je een eigen team in gedachten, dan kun je je ook altijd nog opgeven!

Groetjes,

Max 

• playa1 likes this
To watch stratego videos: https://www.youtube....HOHXWONQMsVcOLA

#2 maxroelofs

maxroelofs

Major

• Dutch Tournament Manager
  • 1,037 posts
  • Coat of arms
  • Platinum Marshal

Posted 22 January 2016 - 04:25 PM

Hallo allemaal!

Aanmelden kan nog altijd, we hopen op 12 teams die dag. Er worden nog enkele spelers gezocht om het 12de team te completeren!

Groetjes,

Max

To watch stratego videos: https://www.youtube....HOHXWONQMsVcOLA

#3 SHOOGHIE

SHOOGHIE

Bomb

• Members
  • PipPipPip
  • 73 posts
  • Coat of arms
  • Platinum Captain

Posted 28 January 2016 - 01:35 PM

Beste strategospelers! We hebben nog een laatste medespeler nodig om ons twaalfde team te komen versterken! Bij interesse graag een pm! Groetjes, Bas
  • maxroelofs likes this

#4 Lonello

Lonello

Colonel

• Moderators
  • 1,745 posts
  • Coat of arms
  • Platinum Spy

Posted 01 February 2016 - 09:22 AM

De felicitaties gaan opnieuw naar Rotterdam, het team van Nortrom (ik geloof dat de andere drie hier niet online zijn?!?!).

De Verkenners waren vorig jaar 2e en nu zelfs met 2 teams present. We hadden goede spelers, maar zoals Shooghie al zei misten we live bord ervaring bij het 2e team. Hij zat op bord 1, en verloor slechts eenmaal. Op de even borden zat wel veel ervaring... KingTubby op bord 4, en LordoftheAges op bord 4, die al wel bijna 30 jaartjes op het bord meespeelt ;). Die heeft ooit de hele toernooicyclus in Nederland opgezet, eind jaren '80. SaintZ had het niet makkelijk als nieuwe speler maar heeft zich kranig geweerd.

De absolute ster van de dag was onze Teamcaptain maxroelofs. Een 100% score!!! Vorig jaar was daar nog een prijs voor bij Theo Gerrits maar dit jaar niet zien uitreiken, wel een vermelding door playa1 op het einde (er konden dacht ik nog wel wat overgebleven Stratego Reis-spellen vanaf :blink: :P?). Maar Max kreeg daarna wel een medaille want dit team van ons werd 3e van Nederland :D :lol:!!

Zelf was ik 2x nummer 1. Bij loting haha, want ik werd 1e bordspeler en we waren het 1e team ;). Aan het einde van de dag won ik bijna Stratego Waterloo want de 1e bordspeler kwam weer uit de koker.... maar toen werd het team getrokken en dat was 2, niet 1. Net ernaast gegrepen dus! En Theo was 1e bordspeler van team 2 (eeuwige rivaal De Vaandeldragers) dus was weer de gelukkige B).

Maar ik heb ook mijn lievelingsprijs: namelijk de coLOnelLO :)! Mooie medaille... die had ik nog niet! En dat allemaal dankzij Symmetric die in een giga matchstrijd met KingTubby 3 punten in de wacht sleepte! We hadden ook een goede lach met haar want die had de minste ervaring en wilde dus graag op bord 4 plaatsnemen omdat ze dan makkelijke partijtjes zou krijgen.... en toen kreeg ze Nortrom voor haar neus haha.

Daartegen waren we allemaal kansloos geweest natuurlijk. Maar misschien juist dankzij haar waren wij het enige team dat de landskampioen van de victorie wist af te houden (de rest won De Weg allemaal dus ze eindigden dik 1e). Het werd 2-2 omdat zij Nortrom 'uitschakelde' en ik en Morx remise pakten.

We hadden in elk geval 2 sterke teams, bijv. Morx is net wereldkampioen online geworden hoorde ik, dus als Moghedien er ook bij komt, en wie weet wie nog meer (Hielco??), dan zijn we helemaal sterk. Wie waren er allemaal nog meer? Hardrain Lenny kon helaas niet, maar in elk geval wel Garulfo, Stuyvesant en jensneuij... geen Master Mind en Luckypapa volgens mij, of heb ik die gemist?

Persoonlijk had ik het beste resultaat in ronde 1, tegen de Duitsers. Ik won tegen de Duitse kampioen, die blijkbaar eerder ook wereldkampioen IRL was geweest :o. Was dus wel fijn. Maar de leukste pot was natuurlijk weer tegen Mr. Stratego Kees KABOEM, echt weer mijn geluk dat hij ook op het eerste bord zat en ik tegen deze Bekende Nederlander mocht spelen, en hij met een klojonel op mijn bom liep :ph34r:

• Luckypapa, Nortrom and jensneuij like this
Lo

#5 Master Mind

Master Mind

Captain

• Tournament Manager
  • 888 posts
  • Coat of arms
  • Platinum Major

Posted 01 February 2016 - 08:44 PM

een Master Mind en Luckypapa volgens mij, of heb ik die gemist?

Ik was er inderdaad niet. Jammer genoeg...

First Dutch Champion Juniors 2015

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users